fbpx

Proč by podcast měl být součástí vaší značky

…nebo prostě vás samotných.

Nemusíte mít firmu na to, abyste vytvořili hodnotný podcast. Podcast můžete tvořit i jako jednotlivec.

Právě proto si dovolím v dalších řádcích oddělit kategorie na firmu a na kreativce.

Pamatujete si tu prehistorickou dobu, kdy začínaly blogy a téměř vše (vyjma klasického rádia) bylo pouze textové? Lidem v podstatě nezbývalo nic jiného, než číst a číst. A řekněme si upřímně, ne každý rád čte a už vůbec ne každý rád čte na PC/mobilu/tabletu. Podcast je něco, co se vám doslova dostane do uší. Nemusíte se soustředit pouze na text a můžete u toho dělat kupu dalších věcí – relaxovat, vařit, řídit. To by se vám u psaného textu jen tak nepovedlo. A když jo, tak by vám minimálně u těch dvou posledních věcí hrozil průšvih 🙂

Firma

Pokud máte firmu, téměř jistě se v ní děje něco, co mnoho lidí neví a co by je určitě mohlo zajímat. Buď je to přímo vaše cílovka a fanoušci anebo vaši interní zaměstnanci. Divili byste se, kolik pracovníků firmy neví, co vlastně dělá jejich kolega o dvě kanceláře dál. Pracovala jsem v mnoha firmách a i z pohledu zaměstnance jsem vnímala, jak se mě okolí ptá, jak vlastně produkty ve firmě vznikají, kdo přišel s nápadem, jak ho rozvinul do nynější podoby atd.

A když mluvím o fanoušcích, tak mám na mysli firmu, jejíž služby či produkty nemusí tito lidé využívat na pravidelné bázi, ale rádi sledují firmu jako takovou, protože má zajímavé téma, příběh vzniku nebo obor podnikání. Příkladem může být jakékoli letiště nebo třeba Ministerstvo obrany (i když to není úplně firma, ale chápeme se, že?).

Nemusí to tedy nutně být podcast, který je určen pro veřejnost, i když prakticky veřejně dohledatelný bude. Můžou to být rozhovory se zaměstnanci. S vedoucími oddělení nebo s provozními pracovníky. Sama jsem několik takových podcastů editovala a i přesto, že to bylo mimo můj hlavní záběr, povídání bylo neskutečně zajímavé.

Kreativec

Pokud jste jedinec (nebo vás může být víc), který má nějaký koníček či zajímavou práci a chcete se o to podělit se světem, i pro vás bude podcast správnou volbou. Můžete se rozpovídat do aleluja, vydávat epizody na pokračování nebo naopak udělat uzavřenou sérii.

Anebo ani nemusíte povídat o své práci a koníčcích, ale stačí, že jste si prošli nějakou zajímavou životní situací nebo zkušeností, o které můžete vyprávět na pokračování. Zkrátka klíčové je nosné téma. Někdo vypráví o zločinech, které se staly, někdo o mateřství a někdo o erotice. Éter je plný takových příběhů a věřte, že své posluchače si najde. Sto lidí, sto chutí.

To, že podcast zapadne skvěle i do vašeho marketingového mixu, asi nemusím říkat. Vedle sociálních sítí, blogových článků a placené reklamy je to další nástroj, jak si najít nové publikum i v rámci celkové propagace.

O tom, jaké výhody má podcast oproti textu, si povíme zase příště.

Ať vám jde do uší jen to nejlepší!

Komentáře